duminică, 14 martie 2010

Primavara de maine


M-am intors de mult de la munte. Am scapat cu viata din incercarile grele la care am fost supus acolo. Atata bere. Atata vin. Mai rar.
Important a fost ca ne-am simtit bine toti cei de acolo si ca am reusit sa ne trezim a doua zi in acelasi peisaj.








Pe 1 februarie mi-am luat in sfarsit masina. Un Opel Astra H din 2005. M-am lasat de glumele celor de la Dacia care imi dadeau un Sandero pe 7 ani cu 900 de lei pe luna. Opelul e mult mai bun si mult mai ieftin. 600 pe 6 ani. Intr-o zi poate o sa pun ceva poze cu el. In principiu arata cam ca in poza asta.






Pe 1 martie a inceput calendaristic primavara din 2010. Nu se vede absolut nimic legat de acest anotimp. E deja 14 martie. Si inca mai ninge. Daca e sa ma leg de solstitii si echinoctii, ar trebui sa mai astept pana pe 21 martie pentru inceperea primaverii. Dar eu sper sa inceapa mai repede. M-am saturat de frig si de zapada si de noroaie si de orice altceva legat de iarna.Sper sa fie o primavara frumoasa si lunga. M-am saturat doar de doua anotimpuri. Iarna si vara. Sase luni iarna, sase luni vara. Slab de tot. Nu mai ai timp sa mai vezi iarba cum creste. nu mai ai timp sa vezi albinele alea enervante cum se plimba prin toti copacii. Nu mai ai timp sa vezi o furnica urcandu-se pe tulpina unei flori.Noi am facut asta. Noi am facut cele doua anotimpuri de sase luni, la fel cum tot noi am facut "nu mai ai timp" sau "nu mai am timp". Total gresit. E acelasi timp ca si inainte. activitatile sunt in principiu aceleasi. Dormit, mancat, muncit, iar in Romania mai e ocolitul gropilor sau al baltilor. Nu e nimic in plus fata de acum 50 de ani cand lumea avea timp de aproape orice. Am progresat. Si lumea spune ca progresul e ceva ce ne ajuta in viata de zi cu zi. E ceva ce ne usureaza viata. Nu ne-o complica. LUMEA e proasta. Progresul ne-a bagat si mai mult in casa decat sa ne ofere timp sa iesim la plimbare. Progresul nu ne lasa sa ne mai gandim la faptul ca orizontul e din ce in ce mai rosu la apus asa cum observam cand eram mai mic. Progresul nu o sa ne mai lase in curand sa ne mai spunem "salut" sau "buna ziua" pentru ca sigur vor fi inventate niste chip`ulete care sa salute singure si sa raspunda la salut atunci cand se apropie de alte chip`ulete. M-am cam saturat de progresul asta. Prefer progresul care sa imi darame caramizile si si fierataniile din bloc si sa-mi faca totul din sticla. Sa vad lumea care iese afara. Si sa imi faca pofta sa ies si eu. Chiar daca nu o sa am timp, sigur o sa incerc din ce in ce mai mult sa imi fac timp ca sa ies si eu afara.
Dar lumii nu-i place progresul meu. Ea il prefera pe cel care ne baga si mai mult sub o gramadade lacate la usa.
E o primavara imensa afara azi. Sau daca nu e azi sau daca nu ai timp pentru primavara de azi, atunci te rog frumos sa iti faci timp pentru primavara de maine. O sa vina o zi cand nu o sa mai fie primavara afara. Si atunci o sa te asezi linistit pe pat cu gandul la progres si o sa cauti pe vreun site cu motor de cautare imagini cu primavara de ieri. Dar nu o sa fie la fel. Iesi afara. Ajuta progresul sa inteleaga pentru ce a fost facut.
O zi colorata iti doresc. O zi PI fericita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu